4 blir til 5: Da var dagen endelig her!

fredag 2. november 2012

Da var dagen endelig her!





I dag var dagen endelig her, den store ultralyd dagen!

Kl.11.30 hadde vi time på sykehuset - og vi kom inn med en gang!

Først måtte informasjonen fra helsekortet legges inn på data'n, siden mine to andre barn er født på ST. 

Legen lurte veldig på hvorfor jeg ikke ville føde på SiV, som var betraktelig mye nærmere for oss som bor i Sandefjord. 
Og svaret var enkelt, jeg kjenner til de ansatte og rutinene på ST, jeg føler jeg tryggere der og jeg vil være nær familien min. Jeg føler at SiV er for kaotisk for mitt vedkommende, og jeg foretrekker helt klart at man ikke skal måtte betale mange hundre kroner for å parkere. Unødvendig å måtte betale oppimot tusen kroner for parkering når man andre steder får parkeringsbevis og får stå gratis siden man er pasient.

Jeg var jo litt bekymret over at knøttet var veldig aktiv, så undersøkelsen ville bli spolert. Og akkurat det skjedde! Det var så mye spark og romstering at legen var på nippet til å gi opp flere ganger.
Ikke fikk hun undersøkt hjertet - som er ganske viktig da jeg har en lillebror og en morfar med lik hjertefeil. Hun fikk ikke undersøkt øyne og nyrer heller, for sprellemonster inni magen var ikke i humør til å ligge rolig! Så jeg skal iallfall tilbake om litt over 3 uker til en spesialist. 
Terminen ble ikke flyttet, da målingene var usikre. Den korteste målingen tilsvarte termin 3.april og den lengste tilsvarte termin 25.03. Men trollet lå helt mollefonkent til slik at hun ikke fikk noen skikkelig måling.

Vi fikk noen blinkskudd av kroppsdeler da :P


Ooooooog...magefølelsene stemte!

Inni magen har jeg en LILLEBROR!



Ingen kommentarer: